Recensie Nachtlawaai

NACHTLAWAAI – NAN ADAMS (Nannet van der Ham)

Zo rondom Halloween moet je absoluut deze cozy crime lezen van Nan Adams.

‘NACHTLAWAAI’

Ik las dit boekje al eerder en kan je verzekeren, er gebeuren hoogst merkwaardige dingen in Nachtlawaai! Lees hier wat ik er van vond.


Flaptekst:
Brenda Spark is lifestylecoach en schrijfster. Door haar werk komt zij niet alleen op bijzondere plaatsen maar ook in bizarre situaties terecht. Deze keer logeert Brenda op het platteland om te helpen met de fruitpluk. Tijdens het oogstweekend blijken er een paar vuile appeltjes te schillen te zijn.


‘Nachtlawaai’ is deel 3 in de cozy crimemysteries van Nan Adams met Brenda Park in de hoofdrol.


‘Nachtlawaai’ speelt zich af tijdens de appeloogst, welke toevallig precies samenvalt met Halloween dit jaar. Als je de versierde straten ziet, ziet het er alvast doodeng uit met doodshoofden en spoken in de bomen. Brenda Park en Karen, haar altijd eigenzinnige vriendin, genieten ervan. Het kan hen niet eng genoeg zijn. Totdat er wel heel vreemde dingen gebeuren tijdens de pluk en er zelfs slachtoffers lijken te vallen. Wat is echt en wat is gespeeld? Brenda en Karen hebben daar zo hun eigen ideeën over en houden ogen open en oren gespitst. Heeft er een echt een moord plaats gevonden of is er iets anders aan de hand?


‘Nachtlawaai’ heeft korte, vlot geschreven hoofdstukken, wat lekker wegleest. Zeer beeldend geschreven, je voelt je echt bij het verhaal betrokken.


Zoals ook in de eerder en later verschenen cozy crime boekjes in deze serie met Brenda Park in de hoofdrol, zorgt ook dit verhaal weer voor aangenaam veel leesplezier. Als lezer word je uitgedaagd door de vele subtiele gegeven hints om zo je eigen mening te vormen. Langzaam maar zeker worden alle puzzelstukjes bij elkaar gelegd in aanloop naar een spannende ontknoping.
Leuk detail: Die ontknoping vinden we achterin het boekje in een los envelopje in briefvorm.


Nan Adams (pseudoniem van Nannette van der Ham) is in haar dagelijks leven ook zelf echt lifestyle coach, en sommige details in haar cozy crime verhalen zijn daarom ook zo uit het leven gegrepen.


‘Nachtlawaai’ is weer een heerlijk verhaal met een gezonde dosis spanning. Niet te dik boekje, lekker voor tussendoor of onderweg.


De andere vier verschenen delen in deze Brenda Parkmysteries zijn: Boslust, Kerstvlucht, Oplaadpunt en Overboard. Alle boekjes kunnen apart gelezen worden, ieder boekje staat garant voor een geheel nieuw avontuur als is het wel ook leuk om enige voorkennis van zeker deel 1 te hebben over het leven van Brenda Parks. Naast deze cozy crime reeks schreef Nan Adams ook de spannende ‘Vera op de Veluwe’ trilogie en de reeks romans over ‘De Alfa vrouwen’.

Auteur: Shirley Pellikaan - De Oude Blz.

Voor mijn gevoel lees ik al 100 jaar en velen met mij. Ik heb 8 jaar lang een tweedehandsboekwinkel gehad. Heel leuk om te doen en vooral veel lezers, auteurs en uitgeverijen in de boekenwereld leren kennen. De restanten van mijn tweedehandsboekwinkel zijn gebleven en sinds 2 jaar mijn privé-bibliotheek geworden met gemiddeld nog zo'n 1500 boeken in huis waar mensen uit het dorp regelmatig toch nog wat komen lenen en ik zelf ook nog graag uit lees. En verder kan ik niet voorbij een boekwinkel gaan en met lege handen thuiskomen. Ik moet iets " te dragen" hebben. Mijn genre is het liefst thrillers ( in alle vormen), romans met wat drama er in , Tweede wereldoorlog over de kampen en persoonlijke verhalen of soms Young Adult ( die niet alleen voor jongeren is , vindt ik , maar ook als je ouder bent nog lekker leest ) en ik ben sinds kort uit mijn comfortzone gestapt en aan wat fantasy/horror begonnen. Ik lees graag en veel. Ik lees soms recensieboeken rechtstreeks voor auteurs, maar ook voor uitgeverij E-pulp lees ik bijna alle recensie boeken en doe regelmatig mee aan de leesclubs op Thrillzone, Luitingh Sijthoff, Sterrenthrillers en Hebban. En ik ben nog ambassadeur van uitgeverij LetterRijn. Daarnaast heb ik een Facebookpagina onder mijn eigen naam met regelmatig boekennieuws en win-acties van uitgeverijen of auteurs. Ook beheer ik de Facebookgroep Selfpub Café boeken auteurs lezers, waarin ik (debuterende) selfpublishers de kans geef om hun boek een jaar lang op estafette-reis te laten gaan langs lezers in ruil voor recensies. Daarnaast beheer ik nog de Facebookgroep Dwarsliggerfans, waar we vertellen over de nieuwste Dwarsliggers. De Dwarsligger is een compleet boek op zakformaat, verschenen met veelal titels van bekende auteurs. Als laatste ben ik ook de kracht achter de Boek Tickets weekend-win-acties iedere week op Samenlezenisleuker. Kortom, mijn leven is een en al letters vreten.

Plaats een reactie