Recensie: De bar met duizend deuren

DE BAR MET DUIZEN DEUREN – JOHAN KLEIN HANEVELD EN ANDEREN

Je zou verdwalen!

Eindelijk liep ik de bar in, wat zou deze avond mij brengen?
Nou dwalen en jezelf even helemaal verliezen kan je zeker in deze mooie bundel verhalen uit de parallelle wereld.

Hoewel dit genre volledig buiten mijn comfortzone viel, kon ik het zeker waarderen. Ik werd positief verrast dat, hoewel iedere auteur dezelfde deur binnenging, de verhalen zo totaal verschillend zijn. Een rijke fantasie, die aan ieders verbeelding ontsproot. Soms herkenbaar, soms was er het totaal onverwachte.
Het spanningsgehalte is wat je er zelf van maakt. Voor mij was er genoeg.

Heerlijk korte verhalen van bekende en (voor mij) minder bekende auteurs, met plezier gelezen.

Flaptekst:
De Bar met de Duizend Deuren is alleen voor Paul toegankelijk. Maar hij is er niet alleen. Ook zijn evenbeelden uit alternatieve universa weten de bar te vinden. Onder het genot van een kroes bier en een schaal geroosterde veldmuizen vertellen alle Pauls en Paulina’s elkaar de wildste verhalen.

Johan Klein Haneveld nodigde 24 schrijvers uit Nederland en België uit met hem een bezoek te brengen aan deze bar in het hart van het multiversum.

Aan de bar met duizend deuren schreven mee:
– Jaap Boekestein
– Tais Teng
– Mike Jansen
– Johan Klein Haneveld
– Joke Adam
– Martijn Kregting
– Theo Barkel
– Eowen Valk
– Ursula Visser
– Sonja Boschman
– Remco Bruijns
– Joachim Heijndermans
– Jorrit de Klerk
– Karel Smolders
– Bart de Wolf
– NC Paap-Luijten
– Liesbeth Jochemsen-Kaastra
– Debbie Willems
– Manon van Loenen
– Joost Uitdehaag
– Peter Eijk
– Frans van der Eem
– Django Mathijsen en Anaïd Haen

Auteur: Shirley Pellikaan - De Oude Blz.

Voor mijn gevoel lees ik al 100 jaar en velen met mij. Ik heb 8 jaar lang een tweedehandsboekwinkel gehad. Heel leuk om te doen en vooral veel lezers, auteurs en uitgeverijen in de boekenwereld leren kennen. De restanten van mijn tweedehandsboekwinkel zijn gebleven en sinds 2 jaar mijn privé-bibliotheek geworden met gemiddeld nog zo'n 1500 boeken in huis waar mensen uit het dorp regelmatig toch nog wat komen lenen en ik zelf ook nog graag uit lees. En verder kan ik niet voorbij een boekwinkel gaan en met lege handen thuiskomen. Ik moet iets " te dragen" hebben. Mijn genre is het liefst thrillers ( in alle vormen), romans met wat drama er in , Tweede wereldoorlog over de kampen en persoonlijke verhalen of soms Young Adult ( die niet alleen voor jongeren is , vindt ik , maar ook als je ouder bent nog lekker leest ) en ik ben sinds kort uit mijn comfortzone gestapt en aan wat fantasy/horror begonnen. Ik lees graag en veel. Ik lees soms recensieboeken rechtstreeks voor auteurs, maar ook voor uitgeverij E-pulp lees ik bijna alle recensie boeken en doe regelmatig mee aan de leesclubs op Thrillzone, Luitingh Sijthoff, Sterrenthrillers en Hebban. En ik ben nog ambassadeur van uitgeverij LetterRijn. Daarnaast heb ik een Facebookpagina onder mijn eigen naam met regelmatig boekennieuws en win-acties van uitgeverijen of auteurs. Ook beheer ik de Facebookgroep Selfpub Café boeken auteurs lezers, waarin ik (debuterende) selfpublishers de kans geef om hun boek een jaar lang op estafette-reis te laten gaan langs lezers in ruil voor recensies. Daarnaast beheer ik nog de Facebookgroep Dwarsliggerfans, waar we vertellen over de nieuwste Dwarsliggers. De Dwarsligger is een compleet boek op zakformaat, verschenen met veelal titels van bekende auteurs. Als laatste ben ik ook de kracht achter de Boek Tickets weekend-win-acties iedere week op Samenlezenisleuker. Kortom, mijn leven is een en al letters vreten.

Plaats een reactie