Recensie : De laatste zeppelin

DE LAATSTE ZEPPELIN – FILIP BASTIEN

A la Bastien

Ik wist werkelijk niet wat ik van dit verhaal mocht verwachten. De cover is niet alledaags, het ziet er grappig uit, maar toch staan Hitler erop. Hoe serieus ging het zijn ? Waar zou het naar toe varen in dit boek? Maar ik moet zeggen, het is echt enig in zijn soort en uniek. Origineel, spannend, grappig doorheen de geschiedenis van de laatste zeppelin, waarin de grootvader van de auteur ook een rol speelt, alsmede ook andere familieleden. Deels waargebeurde feiten er in verwerkt, maar zeker met heel veel fictie overgoten. Het verhaal voert in oorlogstijd, maar heeft een dikke knipoog naar Hitler. Kan dat met dit serieuze onderwerp ? Ja! Het is een roman met drama en humor ineen. Precies zoals de familie Bastien ook in elkaar zit. Kan niet anders zeggen: het is een echte Bastien!

De Vlaamse auteur Filip Bastien werd eerder bekend met zijn roman Winteruren . De laatste zeppelin verschijnt april 2022.

Auteur: Shirley Pellikaan - De Oude Blz.

Voor mijn gevoel lees ik al 100 jaar en velen met mij. Ik heb 8 jaar lang een tweedehandsboekwinkel gehad. Heel leuk om te doen en vooral veel lezers, auteurs en uitgeverijen in de boekenwereld leren kennen. De restanten van mijn tweedehandsboekwinkel zijn gebleven en sinds 2 jaar mijn privé-bibliotheek geworden met gemiddeld nog zo'n 1500 boeken in huis waar mensen uit het dorp regelmatig toch nog wat komen lenen en ik zelf ook nog graag uit lees. En verder kan ik niet voorbij een boekwinkel gaan en met lege handen thuiskomen. Ik moet iets " te dragen" hebben. Mijn genre is het liefst thrillers ( in alle vormen), romans met wat drama er in , Tweede wereldoorlog over de kampen en persoonlijke verhalen of soms Young Adult ( die niet alleen voor jongeren is , vindt ik , maar ook als je ouder bent nog lekker leest ) en ik ben sinds kort uit mijn comfortzone gestapt en aan wat fantasy/horror begonnen. Ik lees graag en veel. Ik lees soms recensieboeken rechtstreeks voor auteurs, maar ook voor uitgeverij E-pulp lees ik bijna alle recensie boeken en doe regelmatig mee aan de leesclubs op Thrillzone, Luitingh Sijthoff, Sterrenthrillers en Hebban. En ik ben nog ambassadeur van uitgeverij LetterRijn. Daarnaast heb ik een Facebookpagina onder mijn eigen naam met regelmatig boekennieuws en win-acties van uitgeverijen of auteurs. Ook beheer ik de Facebookgroep Selfpub Café boeken auteurs lezers, waarin ik (debuterende) selfpublishers de kans geef om hun boek een jaar lang op estafette-reis te laten gaan langs lezers in ruil voor recensies. Daarnaast beheer ik nog de Facebookgroep Dwarsliggerfans, waar we vertellen over de nieuwste Dwarsliggers. De Dwarsligger is een compleet boek op zakformaat, verschenen met veelal titels van bekende auteurs. Als laatste ben ik ook de kracht achter de Boek Tickets weekend-win-acties iedere week op Samenlezenisleuker. Kortom, mijn leven is een en al letters vreten.

Plaats een reactie